29 November 2020, svar från Akademiska.

 

Ingen malign tumör i lungan! Det är någon slags nervcellstumör. Men jag vet dock inte om det är resultatet av hyrläkaren som gjorde första biopsin trots ingen utbildning som skadade mig i samband med det, eller om det är tumören i sig självt som ger mig problem. För det strålar och gör ont varje dag därifrån..

Annars så. Min morfin är slut, jag blöder mig igenom dagarna, har en helvetes abstinens efter 3 månaders dagligt bruk pga smärtorna, och har fortfarande ont men är tillbaka på Ipren. Ska rådfråga kontaktsköterskan på ÖNH på Akademiska om detta imorgon dock.

Har tyckt att det är lite jobbigt när det är så starka grejer bara.


Annars väntar jag fortfarande på operationen av tumören i ansiktet. Den 19/11 ringde överläkaren Tomas mig för att meddela att dom bestämt tillvägagångssättet för rekonstruktionen och operationen, och att det således skulle ske inom några veckor. Men har hittills inget hört.