Svar frĂ„n Akademiska đŸ«

(null)

Ingen malign tumör i lungan! Det Ă€r nĂ„gon slags nervcellstumör. Men jag vet dock inte om det Ă€r resultatet av hyrlĂ€karen som gjorde första biopsin trots ingen utbildning som skadade mig i samband med det, eller om det Ă€r tumören i sig sjĂ€lvt som ger mig problem. För det strĂ„lar och gör ont varje dag dĂ€rifrĂ„n.. 

Annars sĂ„. Min morfin Ă€r slut, jag blöder mig igenom dagarna, har en helvetes abstinens efter 3 mĂ„naders dagligt bruk pga smĂ€rtorna, och har fortfarande ont men Ă€r tillbaka pĂ„ Ipren. Ska rĂ„dfrĂ„ga kontaktsköterskan pĂ„ ÖNH pĂ„ Akademiska om detta imorgon dock. Tycker det Ă€r lite jobbigt med sĂ„na starka grejer bara. 

Annars vĂ€ntar jag fortfarande pĂ„ operationen av tumören i ansiktet. Den 19/11 ringde överlĂ€karen Tomas mig för att meddela att dom bestĂ€mt tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€ttet för rekonstruktionen och operationen, och att det sĂ„ledes skulle ske inom nĂ„gra veckor. Men har hittills inget hört. 

1
Frimax69

Hej du dök upp i flödet pÄ twitter sÄ jag tog mig friheten att lÀsa lite pÄ din blogg. Jag vill börja med att beklaga allt du gÄtt igenom jag förstÄr att det mÄste tÀra pp livsandan. Har sjÀlv aldrig haft Cancer men min pappa dog i cancer nÀr han va 48. Men det va inte dÀrför jag skriver. Jag vill bara tipsa dig om nÀr dina operationer samt andra behandlingar Àr över sÄ lÀr du ha ont och va stel överallt i kroppen. Jag vill bara tipsa dig om medicinsjk laserbehandling. Heter pÄ engelska low level laserteraphy. Laserbehandling pÄskyndar lÀkning dÀmpar svullnader och inflamationer. Det kÀnns ingenting men det Àr vÀldigt bra min fru lider av kronisk vÀrk och nÄgra andra besvÀr, Laser har hjÀlpt henne genom att smÀrtan har blivit lÀttare att hantera, och intaget av smÀrtstillande har minskat. Jag jobbar som massör och har laserbehandlingar.Jag vet att det gör skillnad för de flesta. Jag önskar dig allt gott och Lycka till med din kamp. Trevlig helg.